FAQ - veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan in de veelgestelde vragen hieronder. Staat je vraag er niet bij? Je kan altijd contact met ons opnemen.

INSCHRIJVEN / NIEUWSBRIEF

Hoe moet ik me inschrijven voor een cursus, workshop of lezing?

Uitsluitend via de website.

Hoe schrijf ik me in voor een cursus?

Als het je niet lukt om je in te schrijven, ga naar het document inschrijfhulp!

Ik heb geen factuur/inschrijfbevestiging gekregen

Iedereen die een activiteit boekt via de website krijgt automatisch een inschrijfbevestiging en een factuur toegestuurd op het e-mailadres waarmee ingelogd is. Check eventueel je spam-folder. Als je de factuur kwijt bent kun je een kopie aanvragen bij administratie@gooiseacademie.nl.

Kan ik een halve cursus volgen?

Het is in principe niet mogelijk om je in te schrijven voor een halve cursus. Maar, als het cursusjaar al van start is gegaan, en je wilt later alsnog instromen in een cursus, dan is dat altijd mogelijk (mits er plaats is). Het cursusbedrag wordt aan gepast naar rato van de gegeven lessen. Je betaalt wel 25,- administratiekosten.

Kan ik lessen inhalen bij ziekte/langdurige afwezigheid?

Het is niet mogelijk om gemiste lessen in te halen.

Kan ik op de wachtlijst geplaatst worden?

Als de activiteit van jouw eerste keuze helaas vol is, dan kun je je bij het inschrijven direct inschrijven op de wachtlijst van de betreffende cursus.

De ervaring leert dat we gelukkig te maken hebben met weinig afvallers. Maar mocht er toch een plekje vrijvallen, dan zullen we je daarover informeren. We adviseren je ook graag over mogelijke alternatieven voor de door jou gekozen cursus. Je kunt daar eventueel een proefles volgen.

Ik ontvang geen nieuwsbrief, hoe meld ik mij aan?

Op de website (https://gooiseacademie.nl) vind je helemaal onderaan op de homepage de mogelijkheid om je op te geven voor de nieuwsbrief. Ook tijdens het inschrijven voor een activiteit, word je gevraagd of je je wilt inschrijven voor de nieuwsbrief.

Onze nieuwsbrief is een belangrijk communicatiemiddel naar de cursisten (en overige geïnteresseerden) toe. Schrijf je dus alsjeblieft in, zodat je op de hoogte blijft van wat er op de Academie gaande is.

Zijn de lessen voor gevorderden of voor beginners?

De meeste van onze cursussen en workshops zijn geschikt voor zowel beginnende cursisten als gevorderden. Juist deze rijke mix aan ervaring maakt de lessen voor veel cursisten interessant. Onze docenten geven individueel les. Dus iedereen wordt begeleid op zijn of haar eigen niveau. Je helpt jouw docent door met hem of haar te bespreken wat voor jou de belangrijkste leerdoelen zijn. Dan kan hij of zij daar goed op inspelen bij het geven van aanwijzingen. Aarzel je: we adviseren je graag over een passende cursus. Stuur daarvoor een mail aan cursistencontact@gooiseAcademie.nl.

BETALING / ANNULERING

Hoe moet ik betalen?

Bij inschrijving ontstaat een betaalverplichting. Kies bij voorkeur voor iDEAL betaling. Anders per bankoverschrijving. Bedrag moet wel uiterlijk 3 weken voor aanvang van de cursus binnen zijn, anders krijgen cursisten op de wachtlijst voorrang bij plaatsing. Noteer de overboeking dus in je agenda of beter: zet hem alvast klaar in je programma voor internetbankieren. 

Bij inschrijving binnen 3 weken voor aanvang: alleen iDEAL betaling.

Ik ben het banknummer van de Academie vergeten.

Het IBAN banknummer van de Academie is: NL60 INGB 0676 0123 10 t.n.v. Stichting Gooise Academie voor Beeldende Kunsten.

Ik wil bij nader inzien niet deelnemen aan een cursus. Wat moet ik doen?

Voor workshops en lezingen geldt: geen restitutie bij annulering.

Voor cursussen, bij annuleren binnen 2 weken na inschrijving worden de cursuskosten teruggestort. Bij annulering tot 3 weken voor aanvang van de cursus wordt 50% van het inschrijfgeld gerestitueerd, vanaf 3 weken voor aanvang van de cursus wordt geen inschrijfgeld meer gerestitueerd. Stuur voor annulering een mail aan administratie@gooiseAcademie.nl. Tip: vind zelf een ander die voor jou in de plaats de cursus wil volgen.

Let op: bij inschrijving verplicht je je te betalen. Als je dus bijvoorbeeld annuleert 4 weken voor de start van de cursus ben je 50% van het cursusgeld verschuldigd, ook al had je nog niet betaald.

Kan ik tussentijds van cursus wisselen?

Het is in principe niet mogelijk om tussentijds te wijzigen van cursus, behalve in uitzonderingsgevallen, indien mogelijk, ter beoordeling aan het bestuur. Bij wijziging van de inschrijving wordt 25,- administratiekoten in rekening gebracht. Onze docenten geven individueel les. Dus iedereen wordt begeleid op zijn of haar eigen niveau. Je helpt jouw docent door met hem of haar te bespreken wat voor jou de belangrijkste leerdoelen zijn. Dan kan hij of zij daar goed op inspelen bij het geven van aanwijzingen.

Wat zijn de modelkosten?

De modelkosten zijn afhankelijk van het aantal cursisten en de prijs die met het model is afgesproken. Houdt rekening met circa 6 tot 7 euro per keer. De modelkosten worden direct met de docent verrekend.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Waar bevindt zich de academie. Kan ik er parkeren?

De Academie bevindt zich aan de Brink in Laren, achter Flash Studio Laren (dans- en aerobicstudio) en naast het Brinkhuis. Het adres is Brink 27a. We hebben vier ateliers: Rodin, Hamdorff, Charley Toorop en Zadkine (hakhok). Daarnaast hebben we een speciale ruimte om veilig met gips te werken.

De parkeerplaatsen in de buurt liggen in een zogenaamde Blauwe Zone, waar een parkeerschijf verplicht is; parkeren is mogelijk voor maximaal 2 uur. Het is verboden om de parkeerschijf door te draaien. Op loopafstand zijn ruim voldoende parkeerplaatsen waarvoor geen parkeerschijf nodig is te vinden:

  • Op de Stationsweg bij het Hertenkamp
  • Achter het Raadhuis, Eemnesserweg 19
  • Plein 1945

Wat neem ik mee de eerste les?

Indien er van je verwacht wordt dat je iets meeneemt tijdens de eerste les, dan zal de docent dat vóóraf per e-mail aangeven. Ontvang je geen specifieke instructies, dan volstaat een goed humeur!

Mag ik mijn hond meenemen?

Alleen officiële hulphonden, te herkennen aan een speciaal hesje of tuigje, zijn op de Academie toegestaan. Alle andere dieren niet.

Mag ik op de Academie roken?

De Academie juicht het idee van een rookvrije samenleving toe. Op het terrein van de Academie en in de gebouwen mag daarom niet gerookt worden.

Mag er met terpentine worden gewerkt?

Alleen reukloze terpentine of een vergelijkbaar product mag gebruikt worden bij de schilderlessen. Olieverf dient bij voorkeur op waterbasis te zijn.

Wat gebeurt er als er een les uitvalt doordat een docent verhinderd is?

Inhalen gebeurt in overleg met de docent, bijv. tijdens een vakantieperiode of na afloop van de reguliere lessen (tot uiterlijk half juli). Soms wordt een vervangende docent gevonden.

DONATIES

Hoe kan ik doneren?

Je kunt bijdragen aan de continuïteit van de Academie door via onze website een vrij te bepalen bedrag te doneren. Kies onder het kopje “de academie”: vrije donatie. Daar vind je een invulformuliertje om een zelf te kiezen bedrag over te maken.

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan gerust contact met ons op via de onderstaande knop. Je gaat daarmee naar onze contact-pagina.

Contact
  • Deel deze pagina: